Nulstil
Sorter efter: Mest Relevante
Sorter efter: Mest Relevante
Stryger kvartet
100% match

Stryger kvartet

Klassisk kvartet til din begivenhed
Den klassiske Strygerkvartet, bestående af cello, viola og to violiner, er enestående i sin evne til at berige enhver begivenhed med harmoniske melodier og...
Mere information

20000 kr - 28000 kr
Stryger Trio
100% match

Stryger Trio

Lej en stryger trio med smuk klassisk musik
Stryger Trio Stryger trioen leverer smukke og nærværende øjeblikke med klassisk musik, som sent glemmes. Musikken skaber æstetisk nærvær og en eleg...
Mere information

5 (8 Anmeldelser)
15000 kr - 25000 kr
Klassisk Duo Vianova
100% match

Klassisk Duo Vianova

Smuk klassisk musik spillet af en duo på klaver og violin. Imponerende og stilfuldt!
En violinist ledsaget af en pianist. Dette specielle ensemble spiller den smukkeste klassiske musik. Denn...
Mere information

4,4 (3 Anmeldelser)
Pris på forespørgsel
Klassisk Trio
100% match

Klassisk Trio

Klassiske toner på cello, klaver og violin, der skaber en unik stemning
Klassisk Trio Klassisk Trio er konservatorieuddannede professionelle musikere. Klassisk Trio skaber en unik stemning ...
Mere information

7000 kr - 15000 kr
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!

Eller lad os ringe tilbage

Klassiske Orkestre

Book et klassisk orkester til din fest, bryllup eller begivenhed her! Hos Evenses kan du leje de smukkeste klassiske ensembler til enhver lejlighed. Vores orkester giver en klassisk musikalsk tilføjelse til din lejlighed med et elegant udseende. Vores musikere fra de klassiske musikgrupper er klar til at gøre din begivenhed fantastisk. Se ikke længere for at finde det bedste klassiske orkester i Danmark!

Hvad mener vi med et klassisk orkester?

Fra smarte ceremonier og bryllupper til begravelser og ceremonier er der mange typer begivenheder, hvor det klassiske passer perfekt. Ved sådanne begivenheder er et klassisk orkester på ingen måde afstemt. Faktisk kan booking af et klassisk orkester give din begivenhed klasse og originalitet. Klassisk musik er dog en meget bred definition, og ikke enhver stil passer til den fest, du vil organisere, og den atmosfære, du vil fremkalde blandt de tilstedeværende.

Når du tænker på et klassisk orkester, forestiller du dig sandsynligvis en hel scene fuld af musikere med violer, klaverer, celloer og en dirigent, der leder bandet. Dette arrangement bruges hovedsageligt til scenespil eller store teatre og nu præcis, hvad du sandsynligvis vil være interesseret i. Du kan ansætte tre forskellige solister til at danne dit eget orkester, så du får et indtryk, men ikke behøver at have et stort rum eller budget. Vi hjælper dig gerne med at finde de perfekte musikere, du kan sammensætte til dit arrangement.

Uanset hvilken type fest du vil arrangere, er et klassisk orkester det rigtige strejf af romantik. For eksempel kan du gå til det klassiske stregensemble, der består af en violin, viola og cello. En klassisk duo spiller smuk klassisk musik med en duo af klaver og violin. Hvis du vil gøre noget helt originalt og tilbyde dine gæster noget, de sandsynligvis aldrig har set før, så er en kvartet måske et skridt. Alt dette og mere er muligt ved hjælp af Evenses Entertainment.

Reservation af et klassisk orkester

Det er ikke svært at booke et klassisk orkester til din festceremoni, men det er vigtigt at tage et par ting i betragtning. F.eks. Er ensemblets størrelse i forhold til pladsen på stedet, det repertoire, de kan spille, og tilgængeligheden på kunstnerens tidsplan alle faktorer, der gør bookingprocessen mulig. Selvfølgelig vil dit budget spille en stor rolle i at ansætte et helt orkester, så sørg for at huske det. For at hjælpe dig på din vej sætter vi et par tip nedenfor til reservation af et klassisk orkester til din festbegivenhed.

Orkestrets størrelse

Til at begynde med er det nyttigt for dig at beslutte, hvilken slags orkester du gerne vil se på din fest. Er der visse instrumenter, som du absolut vil høre? Hvilken slags atmosfære vil du fremkalde under arrangementet? Bør det sættes op som en koncert, eller er det mere sandsynligt, at orkestret spiller som baggrundsmusik? Disse spørgsmål kan hjælpe dig med at få en idé om, hvor stort orkestret er, som du gerne vil booke. Sørg for at kontrollere, om der er plads nok, inden du bestiller det klassiske orkester efter eget valg, fordi for lidt plads ikke giver et godt show.

Tjek noget materiale fra andre forestillinger

Uanset om du bestiller et liveband, sanger eller orkester, er det i sidste ende vigtigt. Vi tilbyder profiler af de klassiske orkestre, som vi samarbejder med, på vores hjemmeside, og vi har listet anmeldelser fra klienter, der har set et show ved handlingerne.

Prisen på orkestret

Som arrangør skal du generelt også håndtere et budget. Dette går ofte hånd i hånd med placeringen og mulighederne for at booke et klassisk orkester. Vi anbefaler derfor, at du forhører dig om prisen på de orkestre, som du gerne vil betale ganske tidligt i bookingprocessen. Fordelen ved et orkester er, at du ofte har mulighed for at hjælpe med at bestemme dets sammensætning. For eksempel kan du spørge, om visse instrumenter kan føjes til ensemblet, eller om ensemblet faktisk er lidt reduceret på grund af den ledige plads på feststedet. På denne måde har du normalt mange flere muligheder, der passer inden for dit budget. Vær også opmærksom på andre faktorer såsom transport og det nødvendige udstyr, som orkestret selv har brug for, så du ikke senere bliver konfronteret med ubehagelige overraskelser.

Den type forestilling, du leder efter

Som vi skrev før, er der forskellige valg for forskellige former for et klassisk orkester. Af den grund er det meget vigtigt at kende den rolle, som det orkester, du vil booke. For eksempel kan du lade orkestret spille stille stykker i baggrunden under en middag eller en reception, men du kan også booke et klassisk orkester, der giver en hel koncert til dine gæster. Hver opsætning har visse specifikke egenskaber med hensyn til størrelse, instrumenter og repertoire, for blot at nævne nogle få faktorer. Et fremragende orkester til koncerter er måske meget mindre velegnet til at spille baggrundsmusik om aftenen og omvendt. Så tag højde for den type forestilling, du leder efter, når du bestiller et klassisk orkester.

Bed om repertoirer fra de orkestre, du kan lide

En af de store fordele ved at booke et klassisk orkester er, at det giver et personligt præg på den fest eller begivenhed, du organiserer. Spørg om repertoiret for de bands, du overvejer. Visse orkestre har præferencer med hensyn til musikstil og stykker, mens du måske også har et par anmodninger selv. Ved at booke et klassisk orkester kan du få smuk musik på din bedstefars fødselsdag eller til din velgørenhedsmiddagsfest. Normalt er ensemblerne åbne for forslag, så det er altid klogt at diskutere det med dem!

Book et klassisk orkester til din fødselsdagsfest, firmafest, bryllupsfest eller festival!

Ønsker du at booke et af vores dygtige klassiske orkestre? Vi er altid parate til at rådgive dig om, hvilket orkester, der er det bedste match til din fest. Du kan bede om at få et tilbud, der tager højde for alle omkostningerne. Evenses kan tilbyde dig en pris, inkl. alle omkostninger, således at du aldrig står tilbage med uforudsete udgifter.

Se nærmere på hele vores udvalg af vores klassiske orkestre her.



Hvilke begivenheder er passende for et klassisk orkester?

Et klassisk orkester er velegnet til en række begivenheder, såsom koncerter, galaer, firmaarrangementer, velgørenhedsbegivenheder og bryllupper. Orkestermusik kan skabe en imponerende og sofistikeret atmosfære, der vil fortrylle dine gæster og give dem en mindeværdig oplevelse.

Hvilken type musik kan et klassisk orkester spille?

Klassiske orkestre har et bredt repertoire, der kan omfatte værker fra barok, klassisk, romantisk og moderne perioder samt filmmusik og populære arrangementer. Det er vigtigt at kommunikere dine ønsker og forventninger til orkesterets musikvalg i god tid før arrangementet, så de kan forberede et passende program.

Hvor meget plads er nødvendig for et klassisk orkester, og hvilke faciliteter skal jeg stille til rådighed?

Et klassisk orkester kræver et større område for at rumme alle musikerne og deres instrumenter komfortabelt. Pladsbehovet varierer afhængigt af orkesterets størrelse, men som en tommelfingerregel skal du regne med mindst 1,5-2 kvadratmeter pr. musiker. Du skal også sørge for adgang til stikkontakter, lys, stole og passende omklædningsrum for musikerne.

Hvor lang tid spiller et klassisk orkester, og hvor mange pauser tager de?

Et klassisk orkesters optræden kan variere i længde afhængigt af arrangementet og dine specifikke behov. Typisk spiller et orkester i sæt på 45-60 minutter med 15-30 minutters pauser imellem. Det er vigtigt at aftale varigheden af optræden og pauser med orkesteret på forhånd for at sikre, at det passer ind i dit arrangementets tidsplan.

Hvordan booker jeg et orkester til min begivenhed?

Du kan kontakte Evenses via vores hjemmeside eller telefonisk for at diskutere dine ønsker og behov. Vi vil derefter arrangere en passende optræden til din begivenhed og give dig et pristilbud.

Hvor lang tid i forvejen skal jeg booke et orkester gennem Evenses?

Det er bedst at booke så tidligt som muligt, da populariteten af ​​orkestre kan betyde, at de bookes op til et år i forvejen. Evenses vil arbejde med dig for at sikre, at dit valgte orkester er tilgængeligt på den ønskede dato og tidspunkt.

Hvad er prisen for at booke et orkester gennem Evenses?

Prisen afhænger af flere faktorer, herunder orkestrets størrelse og popularitet, optrædendens varighed og beliggenhed. Evenses vil give dig et pristilbud baseret på dine ønsker og behov.

Kan et orkester spille specifikke musikgenrer eller sange?

Ja, de fleste orkestre er villige til at spille specifikke musikgenrer eller sange, men det afhænger af deres repertoire og stilarter. Evenses vil arbejde med dig og orkestret for at sikre, at de optræder med den ønskede musik.

Hvad kræves der af udstyr og plads til et orkester, som booket gennem Evenses?

Det afhænger af orkestrets størrelse og udstyrskrav. Evenses vil koordinere med orkestret og dig for at sikre, at der er tilstrækkelig plads og udstyr til deres optræden. Eventuelle udstyrskrav og tekniske behov vil blive drøftet på forhånd.

Hvilken type musik spiller bandet, og kan jeg anmode om specifikke sange?

Bandets musikstil og repertoire varierer fra band til band. De fleste bands er fleksible og kan tilpasse deres repertoire til dit arrangement. Du kan ofte anmode om specifikke sange, men det er vigtigt at gøre dette i god tid inden arrangementet, så bandet har tid til at øve og forberede sig. Kontakt bandet for at drøfte deres repertoire og eventuelle specielle anmodninger.

Hvor lang tid tager det for bandet at sætte op og tage ned?

Typisk tager det bandet omkring 60-90 minutter at sætte op og 45-60 minutter at tage ned. Dette kan dog variere afhængigt af bandets udstyr og scenens størrelse. Det er vigtigt at sikre, at der er tilstrækkelig tid til opsætning og nedtagning i forbindelse med arrangementet.

Hvor længe i forvejen er bandet klar ?

Som standard er livebandet klar til at starte 30 minutter før spilletidspunktet. Det betyder, at alt er sat op og soundchecket. Det er også muligt at aftale, at livebandet er klar til at starte tidligere i forvejen. Så bruger bandmedlemmerne naturligvis mere tid på opgaven, og derfor vil de opkræve et gebyr for denne ventetid.

Hvilket udstyr skal jeg stille til rådighed for bandet?

De fleste bands medbringer deres eget instrumenter og lydanlæg, men det er vigtigt at afklare dette på forhånd. Det kan også være nødvendigt at stille strøm, belysning og et backstage-område til rådighed for bandet. Kommuniker med bandet om deres specifikke behov for at sikre en problemfri optræden.

Hvor meget plads har bandet brug for?

Pladsbehovet afhænger af bandets størrelse og udstyr. Et standard band på 4-5 medlemmer vil normalt kræve et minimum af 4x6 meter. Det er vigtigt at kommunikere med bandet forud for arrangementet for at sikre, at der er tilstrækkelig plads og faciliteter tilgængelige.

Har bandet brug for en scene?

Normalt har et band ikke brug for en scene. De kan ofte spille på et frit område i salen, hvis den ikke er forhøjet. Afhængigt af rummets indretning og antallet af tilstedeværende personer kan en scene dog være en merværdi. På denne måde er musikerne mere synlige for publikum. Livebands, der ofte har brug for en scene, er premiumbands og kendte bands. Hvis du har andre spørgsmål, kan du altid kontakte os om booking af et liveband. Bandbookinger gør enhver fest vellykket.

Hvor lang tid spiller bandet, og hvor mange pauser tager de?

De fleste bands spiller i 2-3 sæt, der varer omkring 45-60 minutter hver, med 15-30 minutters pause imellem. Dette kan dog variere afhængigt af bandets repertoire og arrangementets tidsplan. Aftal med bandet, hvor mange sæt de skal spille, og hvor lange pauserne skal være.

Hvad sker der i bandets pauser?

I pauserne sørger bandet for stemningsfuld musik, som de spiller over deres lydanlæg. Musikken er naturligvis i tråd med den musik, der spilles under arrangementet. Nogle bands kommer med en DJ, som så sørger for musikken. Du kan selvfølgelig også booke en DJ til pauserne med alle livebands.

Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!

WhatsApp